fredag 14. oktober 2011

sykmeldt hund... :(

Off, off. nå er Tequilla sykmeldt i 3 uker pga prolaps i ryggen. Det innebærer rolig turer, ingen trening, ingen hopping, og mye hvile. pluss litt medisin.
Det som er vanskeligst er at hun nå skal løftes hver gang hun skal opp på et høyere nivå, s.feks sofa, bil, seng osv... Og hun elsker jo bare å bli løftet. Medisinen innebærer noe smertestillende, og det å rekke å løfte henne før hun velger å hoppe selv er ikke akkuratt veldig enkelt.... Men vi får gjøre det beste ut av det tenker jeg. Så håper jeg det går over fort.

Jeg var hos ABC dyrlege på Åssiden og jeg er meget fornøyd. Jeg ringte først på morningen på vei hjem fra nattevakt og fikk time 13.15. Da tenkte jeg at jeg rakkk og sove litt først og at dette kunne være lurt. 14.30 bråvåknet jeg, kastet meg over tlf og ringte klinikken og la meg langflat. Jeg hadde jo sovet over timen vår!!!!
da fikk di etter litt skviset oss inn kl 17 :)
Vi kom tid og fikk en meget hyggelig dame som skikket på hunden min. hun sjekket øyne, ører, analkjertler, om TEquilla hadde oversikt over bena sine osv.. Hun strakk og bløyde både hit og dit, og hun prøvde så godt hun kunne å lese Tequillas ansikt i forhold til smerte. jeg kan skjønne om det ikke er så lett, for hun viser jo sjeldent tegn på ubehag.. Men hun merket at noe var galt når hun trykket tequilla langs ryggraden.

Alt i alt. dette er nok en vetrinær jeg kommer til å fortsette å bruke. Har ikke brukt de før og ikke hørt om de tidligere. Men jeg fikk et tips nå i når jeg lette etter en litt flink en.

vi pratet om dette at hundene blir eldre og vi pratet om seniorfor.
Jeg fikk beskjed om at så lenge Tequilla er såpass fin i pelsen, såpass muskuløs og flott i figuren, og like våken/arbeidsom som hun er så var det ikke nødvendig å sette henne på noe seniorfor. Jeg nevnte da selolje og glucosamin og dette mente hun var kjempe bra om jeg kunne tilføye i maten :) Tennene så bra ut (hun hadde visst mistet en del av en tann da) så det var ikke behov for å ta noe tannsten..

Så da er vel ikke hunden min så gammel alikevel :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar