mandag 10. oktober 2011

alderdom....

Nå er jo Tequilla 7 år. Hun blir 8 om skarve 6 mnd. Har den siste tiden stusset over at hun går/løper litt rart. Lurte på om hun var litt halt en periode, men etter mye strekking og bøying konkluderte jeg med at hun ikke hadde vondt noe sted.
Jeg var på tur med Heidi og jakko her om dagen og Heidi var enig. Noe stemmer ikke med Tequilla sine bakben. Så vi funderte på om hun kanskje var litt stiv.
Litt senere på kvelden fortarle jeg Heidi om Tequilla sin pels. At den noen steder har blitt litt tynn og tørr. Hun flasser litt og klør seg ekstra der. Heidi hentet da siste utagve  av Hundesport og leste et innlegg om gamle hunder. Så kanskje hunden min rett og slett begynner å bli gammel??? veldig vanskelig for meg å skjønne ettersom hun er like aktiv og like motivert som før. Men kan jo hende hun begynner og bli litt stiv for det.
Om dette fortsetter vurdere jeg å rønke henne bare for å uteloukke evt forkalkninger osv....

Så er det andre dilemma da..  Skal jeg bytte over til senior for eller kan jeg fortsette med RC energy 4800 og vom og hundemat... Kanskje bare tilsette litt selolje... Må nok lese meg litt opp på dette området.
Om noen sitter med mere kunskap enn meg på dette området tar jeg gjerne i mot tips :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar