søndag 17. februar 2013

Morro å trene på noe helt nytt!

Det er så morro å ha en slik uttømmelig hund. Hun gir jernet og prøver så hardt hun kan så lenge det trengs får å finne en løsning.
Jeg merker det veldig godt på lydigheten da det fort kan bli lenge mellom hver belønning ettersom jeg kun belønner det som er helt riktig. Alikevel gir hun ikke opp, og ikke bikker hun over i stress eller kjempe frustrasjon.

 Uka som har vært har gitt meg og Molly mange nye opplevelser. På onsdag gravde vi snøhuler og trente på søk i snø. 




Med åpen hule var det ikke noe problem i det hele tatt. Det å lokalisere personen i en lukket snøhule var heller ikke så vanskelig. Molly sitt store problem var å skjønne hvordan i all verden hun skulle komme inn til den personen. Å grave var på mange måter ikke et alternativ Molly klarte å tenke seg frem til :P


I dag har vi vært på søk i bygg. Jeg trodde Molly skulle være litt miljøpåvirket, men det var hun så absolutt ikke. Hun løp opp i trapper, hoppet opp  i lastebiler og fant meg i mørkerommet uten problemer...
Hennes problem var/er at hun bruker alt for mye syn. Det ene søket vi hadde løp hun hele lokalet opp til flere ganger i håp om å se figuranten noe ste. Kunne ønske jeg hadde det på film. Etter altfor mange min skrudde hun endelig på nesa, og da tok det ganske få minutter før hun fant figuranten.
Etter dette kom nesa på litt fortere for hver gang. Men foreløpig skal jeg nok holde oss på korte avstander, litt påvisning og med godt gjemt figurant. Slik at syn ikke er en mulighet:) Gleder meg til fortsettelsen :D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar