onsdag 20. februar 2013

For en dag!!!!

Jeg kan jo ikke la en slik fantastisk dag gå ublogget.

I dag når klokka ringte på morningen følte jeg meg uthvilt, noe jeg ikke har gjort på lenge.  Etter 4 timers søvn var jeg klar til å gripe om dagen. Jeg koblet på hundene å gikk på tur. Etterhvert kom solen også opp og jeg hadde på følsen av dette kom til å bli en deilig dag.

Jeg kunne ikke hatt mer rett. På jobb var det få barn grunnet vintererie og basen min gikk på tur. Vi var ute å koste oss til det kun var 1 1/2 time igjen til jeg skulle hjem ;)

Vel hjemme skinte sola fortsatt og jeg koste meg med litt mat før jeg satte snuta mot Andebu. Molly var godt plassert bak i bilen og de 45 min jeg var for tidig ute ble brukt på litt hundesnakk med kjæreste Lene på tlf ;)

Så startet treningen. Det har vel ikke vært mer enn 3 ganger vi har trent på spor med nrh gjengen, og jeg kan ikke skryte på meg at jeg har trent dette noe på egenhånd. For den ene gangen jeg prøvde det så gikk det veldig veldig dårlig..
Ettersom min faste kongkaster ikke var med i dag måtte jeg hyre en ny. Jeg informerte belønningsmaskinen min om at vi ikke var kommet så langt og at det kom til å bli mye venting, få skritt og lite belønning.
Gud, hvor feil jeg tok. Det ble lite venting, mange skritt, men ja, lite belønning. Rett og slett for at Molly ikke skal gå å skikke seg over skulderen hele tiden.


Det første sporet gikk veldig bra, så i spor to la Brita et spor med vinkler. I vinkelen la hun en pølsebit. Det ble lagt ut et par pølsebiter til lenger ut i sporet.
Molly gikk vinklene, hun hadde nesa på og jobbet skikkelig. Pølsebitene så det ikke ut til at hun enset :P
Det som er litt morro med Molly er at man ser så veldig godt når hun er på rett vei. Når hun mister sporet og finner det igjen, skikker hun på meg og sier; Her er det, kommer det en kong nå? Neivel, da får du bare henge med, for vi skal denne veien!

Etter en pause i bilen skulle Brita legge ut nok et spor til oss.
Når jeg så hun legge dette sporet spurte jeg fint om noen kunne filme oss, for om Molly klarte det sporet skulle jeg i allefall ha det på film!!
Brita derimot sa at det som filmes aldri blir bra, men jeg tok sjansen.
Molly gikk sporet over all forventning og jeg boblet over av lykke. Jeg klarte ikke å vente lenger enn til at jeg hadde puttet Molly i bilen igjen før jeg skulle se på filmen. Så viser det seg da, dagens eneste nedtur, at filmeren hadde ikke klart å starte opptaket. Det ble startet når det egentlig skulle avsluttes.... :(

Så siden det ikke fins noe videobevis valgte jeg en ny løsning i dag...
Det grå er en "sykkelsti" dekket av is, det hvite er snø, det rød er sporet som ble tråkket opp..

Jeg er så imponert over den hunden min altså!!!! Må bare si det i tilfelle dere ikke har fått det med dere, men vi snakker is og asfalt spor her altså. Uten påvirkning i sporet. Kongen kommer flyvende bakfra når hun går bra... :D :D :D

Denne fantastiske dagen avsluttet jeg med en hyggelig tur med min kjæreste Tequilla. Vi setter så veldig pris på de turene vi kan gå alene, bare oss to.

Natta godtfolk, jeg legger meg nå og håper på en like bra dag i morgen :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar