mandag 21. desember 2015

Det handler om å respektere hverandre

Det spiller ingen rolle om hunden din er super søt, eller verdens snilleste, hvis jeg sier jeg ikke er intressert i å hilse på den, så mener jeg det faktisk!

Jeg syns faktisk det er på grensen til frekt, når du til stadighet prøver å overkjøre de grensene jeg setter for meg og mine.
Uansett om det er fordi hunden min er redd, sinna eller har lus, så skal du faktisk respektere meg når jeg sier nei.
Det spiller ingen rolle om det er fordi vi trener, eller om det er fordi jeg har dårlig tid, eller om det er fordi jeg er redd for andre hunder, eller om jeg bare ikke har lyst..
Det er meg også totalt likegyldig om hunden din er tispe eller hannhund, eller om den har et superbra språk.
Hvis jeg sier jeg ikke vil, så vil jeg faktisk ikke!

Det er ofte vanskelig nok å sette disse grensene i utganspunktet. I allefall om man ikke har en GOD grunn til det. Så om du kunne være så vennlig å respektere meg når jeg faktisk gjør dette så hadde det vært fint...
Det er ubehagelig for meg når jeg må forklare og forklare, og til slutt bli skikkelig streng før du hører etter..  Mitt nei, betyr nei uansett hvor mye du kunne ønske det ikke var slik. 


Om jeg ønsker at hunden din skal hilse på mine, så sier jeg ja når du spør.. Men først da, og KUN da, skal du la hunden din komme bort til mine.
Spør alltid, uansett om mine er i bånd eller ikke, og respekter det svaret du får!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar