tirsdag 10. desember 2013

Facebookfri...

Det er først når man ikke kan, at man merker hvor mye man trenger det..
Dette er nesten værre enn å slutte å røyke... Når man slutter å røyke fokuserer man på det positive ved å være røykfri, og man tenker på det negative røyken gir deg.
Når man bestemmer seg for å ta en pause fra facebook, så vet man ikke hva man går til...
Jeg kan faktisk ikke tenke på noe positivt som kommer ut av å la hver, og jeg kan ikke si at jeg føler at facebook gir en direkte helserisiko..

Jeg har tenkt lenge at jeg er mer opptatt av facebook enn hva som sikkert er sundt. Så i går bestemte Malin og jeg oss for å ha en ukes ferie.. Foreløpig er jeg usikker på om det kan kalles ferie eller helvete.. Jeg hadde faktisk ikke tenkt at det skulle være så tungvindt og holde seg unna....

Som regel, så titter jeg innom facebook på morningen, idag brukte jeg litt tid på morningen til å krangle med mitt indre jeg om at det er ikke vits i å jukse. For Malin vil sikkert drite i det :P
Nå har jeg satt meg ned med litt mat, og jeg har lyst til å sjekke facebooken min. Men det skal jeg jo ikke...
På facebookappen på mobilen min kan jeg se at jeg har 5 varsler... men jeg får ikke vite hva de er før neste uke...

Noen lurer kanskje på hvorfor jeg gidder å ta facebook fri.. Men jeg tenker at når jeg er så opphengt i noe så er det fatisk på tide å få det litt på avstand.

Jeg regner med at de første dagene er værst, også håper jeg det går bedre etterhvert. :P

Det uroer meg at jeg er så bekymret for at jeg kommer til å gå glipp av noe om jeg ikke er på facebook.. :O Derfor føler jeg at jeg er nødt til å dele link til dette innlegget nettopp på facebook.
Da tenker jeg at de som bryr seg nok om meg til å lese bloggen får med seg at om de ønsker å dele noe med meg eller få min respons på noe, så må de ta direkte kontakt på et vis. I tillegg. Om du er en av de som har bursdag. Ja. da gratulerer jeg deg jaggu med dagen :P

Jeg ønsker herved meg selv og Malin god facebook ferie.
og i tillegg utordrer jeg flere til å prøve :P

1 kommentar:

  1. Tanken om å ta en ferie fra Facebook har nok slått fler, Helene! Men OM det ikke utgjør noen helsemessige vansker for deg, hva er da motivasjon for å ligge unna, om det gir deg glede/adspredelse? Man trenger jo ikke være helt avholden...

    "Avhengighet" er kanskje et tema... Jeg har mye jeg er avhengig av, uten at det er noe problem for meg. Og sånn er det vel for de fleste...
    Uansett; lykke til med prosjektet!!!!
    Klem

    SvarSlett