torsdag 7. februar 2013

Ett museskritt etter det andre

Nå har jeg vært ganske flink (syns jeg) alle dager siden mandag. Jeg har faktisk trena på det jeg skulle trena på. Jeg startet tirsdagen med Fot trening og vending. Får å få Molly til å virkelig ønske å gå fot sier jeg ingen ting, jeg kun klikker når hun gjør det jeg ønsker.
Det var mer klønete å gjøre det alene enn hva jeg hadde trodd, så på onsdag startet jeg med boksen.
Oppgaven er å lære Molly og stå med to av og to på. Hun skjønte veldig fort at hun skulle ha labbene på boksen, men det tok litt tid før vi ble enige om hvordan dette skulle utføres. Molly syns nemlig det er mye bedre å trampe eller skrape/spinne på boksen. Etterhvert skjønte hun at målet var å gå rolig opp og bli stående.
Så i dag har vi trent på å flytte rompa. Dette ser det også ut til at hun allerede har skjønt :D Men vi må nok trene en del mer alikevel for inniellom blir hun litt heit, og da klarer vi ingen ting :P

Må si at jeg syns dette er kjempe morro. På en måte er det enklere enn hva jeg hadde forventet, men på den andre siden så krever det mye mer planlegging, timing og presisjonsarbeid enn hva jeg til tider føler at jeg er i stand til å mestre...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar