mandag 21. januar 2013

Oi, noe har man visst glemt å trene på

Jeg glemte å skrive det i forrige blogginlegg, men jeg fikk en liten overraskelse for noen treninger siden. Det viser seg nemlig at Molly bare setter seg inn i fot/utgangstillig vis hun er innenfor 1 meter fra meg. Jeg fant ut dette da jeg skulle ha henne inn i fot med apporten. Hun ante jo ikke hva jeg mente...
Grunnet gjeting under innkalling har jeg kun fokusert fart/ikke gjeting og ikke at hun skal ha fine innsitt. Litt usikker på hva slags komando jeg har brukt, for når hun sitter igjen der ute og jeg står x antall meter ifra og roper "FOT" så er det ingen hund som kommer....

Hun vet tydligvis ikke hva FOT betyr på avstand!!!! Og jeg som har gått å trodd det. Når jeg lykkes med å få henne til å reise seg og komme så stopper hun rett forran meg og lurer på hva som skal skje... Så nå har jeg de kjipeste treningene EVER!.  "sitt"...."fot"  "sitt"...."fot"  "sitt"...."fot"

Kobler av med ruta innimellom. Har fått noen supre tips der som jeg gleder meg å jobbe med!

3 kommentarer:

  1. Lykke til, kjære Helene!! :-)
    (Syns jeg ser Molly for meg som står der foran deg og lurer på hva som skal skje...?!? he he...)

    Klem klem!

    SvarSlett
  2. Hihihihi...dette løser du nok helt supert Helene! ;-) "Pirketrening" er nok avgjørende for oss alle. Ett lite skritt om gangen..... ;-) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Ja, vi løser det meste vi. Men begrepet Babysteps har jeg virkelig skjønt først nå :P Morro er det i allefall og jeg lærer en hel masse :D

    SvarSlett