tirsdag 13. mars 2012

Hundesledekjøring :D

Idag har vært nok en fantastisk dag. Først stod jeg opp kl 08.00. Jeg spiste frokost og matet hundene. Så tok jeg med meg Molly og reiste i retning jobben. Men før jeg starte rakk jeg å gå en deilig tur langs vannet ;)
På jobb kommer Heidi å sier at vi skal kjøre hund i dag. pga litt nerver prøvde jeg å ro meg vekk med at jeg ikke hadde med meg klær. Men Heidi hadde en løsning på det, for hun hadde klær hun :P
Denne gangen skulle vi ha med en setter og en vorster også. Og det skal sies at jeg har hørt mye om disse hundene, så med tanke på hvor fort det gikk når det gikk fort på ski, så tenkte jeg i mitt stille sinn at dette går til h....
Vi droppet av Molly hos Heidi, reiste til Tor og hentet hunder før det så bar av gårde...
Her står jeg, klar og nervøs med mitt 4 spann ;)

Og jeg må si. Dette var super kult!!!!!!! Det var stort sett setteren som stod for det meste av trekkingen, men de andre gjorde nok sitt de også. Jeg er jo ikke akkurat barae luft :P
Det var knall fint vær, sol og vindstille og vi hadde hele løypa for oss selv!! :D
Ettersom det bare er oppover dit vi skulle, så er det selvsagt bare nedover på vei hjem. Så da tenkte vi at om jeg skulle overleve var det bare å koble løs et par hunder på hjemveien. Så da var det bare meg og huskyene igjen :P Dette ga virkelig mersmak, så jeg håper Molly vil syns at det er kult å trekke.

På de to turene Heidi og jeg har hatt så har jeg også lært å sette kjetting på bilen.. selv mens jeg bare sklir nedover og nedover, har jeg nå lært å mestre det å holde seg fast i bilen med en hånd og sette kjetting på med den andre :P



Tequilla, stakkar, er sykmeldt for tiden. :( Tenke jeg skulle prøve å få tatt noen bilder i morgen og skrive en liten blogg om det også.

Adios ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar