torsdag 12. januar 2012

På tur med en pointer???

I helga har Tequilla vært hos Hanne på besøk ettersom vi var i danmark og jeg er vant til at Tequilla trenger litt innkjøring etter hun har vært borte fra meg. Men i dag er det Torsdag og innkjøringen burde vært over. I dag har vi gått over 2 timer tur fordelt på 2 turer og et par tisseturer på morningen. Men det har vært som å gå tur med en Pointer!!(eller en annen stressa fuglehund)!!!! Bena hennes går fortere enn hva hun selv kan håndtere. Hun har svinset fra side til side med nesa godt plantet i bakken. Hver gang det har vært en lyd har hun tittet fort og nyskjerrig opp før hun igjen har "løpt" videre frem og tilbake.
For første gang har jeg følt at Tequilla har vært "stresset".. Jeg hadde Lene på øret på turen og vi diskuterte dette en del, for hun har akkuratt det samme med Oleo for tiden. Og vips så fant vi ut av det. Det er nok den nye maten...
Tequilla er nok bare blitt en krutttønne av energi, som hun ikke har fått utløp for på en stund. Det har blitt altfor lite trening i det siste og altfor lite tur uten bånd. Hun får jo ikke løpt fra seg her i Drammen...

Jeg er bare super fornøyd jeg da, for nå leker hun på eget intiativ med leker hun har hjemme, hun er veldig ivrig når vi trener, hun er motivert til å gå laaang tur selv når det er kaldt OG hun røyter nesten ikke i det hele tatt lenger..

Jeg er helt overbevist om at tørrfor ikke er det beste alternativet for hunden. Og jeg kommer til å fortsette å fore rått så lenge jeg lever.. Det er jeg ganske sikker på i hvertfall!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar