mandag 7. februar 2011

I tankeboksen :P

Det er så rart, hvordan vi alle har hvert vårt kart av verden. Det er så rart hvordan vi alle bærer preg av tidligere erfaringer, påvirkninger og miljø. Det at hvilke mennesker du er sammen med i en gitt situasjon kan endre din oppfattelse av det som skjer akkuratt der og da. Kanskje hadde du oppfattet det annerledes om det bare var deg der, eller om du var der med noen andre..
Det er enkelte erfaringer (episoder) som fester seg ekstra godt i kroppen vår. Ikke at vi er klar over det bestandig, men den erfaringen er kanskje med på å prege hvordan vi håndterer enhver situasjon senere.
Hvordan jeg opplever noe er alltid reelt for meg. Ingen andre kan si at det jeg opplevde var feil. Det kan hende jeg tolket noe annerledes enn hva du kanskje mente å formidle. Men så lenge det var slik jeg tålket det, så var det riktig for meg der og da.
Dette er vanskelig til tider. Det å respektere at andre oppfatter ting annerledes. Og at det alltid er riktig. Så da må jeg evt formidle ting på en annen måte får at de skal oppfatte det slik jeg vil..
Hmmm, dette ble komplisert og inviklet. og jeg vet ikke om jeg får det frem like bra på papiret som det det høres ut i hode mitt... Men jeg er litt i det tenkendre hjørne i dag, så da gjorde jeg et forsøk :P hehehe..
Heldigvis så lærer vi hele livet, og jeg syns dette er ganske spennende. Kanskje nettopp derfor jeg jobber med mennesker i alle 3 jobbene mine :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar