torsdag 24. februar 2011

1 skritt frem og 3 tilbake

Jeg har di det siste vært veldig imponert over Tequilla. Hun viser stor iver (den den grad hun er i stand til) for å arbeide. Hun "dør" ikke like fort ved korrigering eller mange repetisjoner. Hun lærer ting fortere osv...

Idag fikk jeg beskjed om at vi ikke er helt der jeg ønsker. Vi har på mange måter lært oss å håndtere at det er mange hunder rundt oss når vi trener. Felles dekk og andre "på linje" øvelser går helt fint. Lineføreing mot møtene hund er heller ikke noe problem. Alle disse "typiske" øvelsene klarer vi utmerket :)
Vi skulle gå slalom i dag. Altså lineføring mellom x antall hunder som satt "fot".
Det at andre passerte oss gikk fint, men så skulle vi ut og gå. Forbi første hund var det høy haleføreing og usikker kontakt med meg. Neste hund ble hun hengende litt bak meg.. Videre tatt kroppen mer og mer sammen, hodet ble hengende laft, blikket blafret og jeg trodde et øyeblikk at hun skulle besvime. Hun ville ikke spise kylling en gang...
Når vi omsider hadde kommet oss forbi alle hundene så jeg at leppene var trukket så langt tilbake som mulig(som om hun smilte), halen var under bena og hun begynte å harke.
hun må spy sier Gro (treneren). Neida svarer jeg. Det ble bare en alt for stor belastning for henne...

Så plutselig at vi har et langt stykke igjen å gå i forhold til hennes trygghet.
Men det skal sies at runde to gikk veldig bra!!

:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar