tirsdag 27. oktober 2015

Helene gjør ting hun aldri har gjort før: Reklameinspilling del 1


For litt siden kom jeg over muligheten til å ha med hundene mine i en reklamefilm for Netcom.
De søkte etter 2 hunder som "så farlige ut" som kunne løpe etter en syklist og å stå på et hustak og bjeffe.

Jeg tenkte at jeg har to maller og en amstaffmix, så det å se farlig  ut - Check
Løpe etter sykler har vi jo sjekka - Check
Bjeffe fra et hustak... Vel. tequilla kan halse litt. Kalisi bjeffer jo hele tiden, så det går sikkert bra og få en komando på, og som backup så kan jeg jo lære Molly det også :P

Noen la nok inn et godt ord for meg, for vi fikk jobben. Jeg ble som en liten unge med sommerfugler i magen og kunne ikke annet enn å tenke " JEY; VI SKAL PÅ TV". Selvom det ikke var meg, så kjente jeg at skuespillerspiren i meg ble fryktelig ivrig.  Jeg ringte selvfølgelig også min partner in crime på nye ting og lurte henne med meg. Noen må jo holde nervene mine på plass, og holde hundene og  spørre om ting jeg ikke tør og spørre om :P ;)


Det første jeg lærte var at det er håpløst å forholde seg til slike mennesker. Vi gikk fra og skulle ha en innspilling en ettermiddag til å ha en innspilling sent på kvelden og det hele ente på to innspillinger, begge midt på natta.

Jeg hadde et par dager på meg før første innspilling og jeg takket de som takkes kan for at det var "løpe etter sykkel klippet." Jeg trengte litt flere dager på å få halsingen til å sitte og for å få trent hundene litt oppi høyden.


På grunn av tidligere erfaring valgte jeg og ikke trene så mye på dette med å jage sykler. Jeg bestemte meg for å bruke Frk. valp og Frk. gamlemor. Frk. valp har i allefall ingen tidligere historikk til å gripe tak i det hun jager.
Jeg prøvde å lage alle mulige senarioer i hodet på hvordan dette skulle foregå slik at jeg skulle være litt forberedet.
Jeg så for meg at Henriette sto på startstreken og slapp hundene mens jeg sto i enden og tok de i mot. Men da tenkte jeg at de som sykla måtte sykle jævlig fort for å i det hele tatt være forran hundene.
Etter mye frem og tilbake konkluderte jeg med at i værste fall så fikk jeg ta og jogge(?) ved siden av sykelen mens hundene løp bak :P


Det viste seg at alle mine tanker var bortkasta.
Sykkelen skulle sitte fast i en bil og jeg skulle sitte på i bilen. Jeg må jeg innrømme at jeg ble litt skuffa. For en av tingene som skal skje i filmen er at sykkelen klarer å sykle fra hundene og jeg var så innmari spent på å se den racersyklisten som skulle få til det :P

En ting jeg har lært av å få være med på dette er at det er mye venting. Så det er viktig å ha hunder som klarer å slappe av litt.
De første timene så nemlig slik ut..

Noen jobbet...



Mens andre kjedet seg...








Så etter at alle hadde vært innom og tatt litt på hundene og jeg hadde stått der som en vettskremt stum idiot, så var det vår tur.

Jeg hadde store planer om å ta masse bilder og filmer underveis. Men nattemørket og en passe hektisk innspilling gjorde at det ikke skjedde..

men, her er i allefall bilen jeg satt i


Og her sto Henriette klar til å slippe hundene.


 



 Det skal sies at det var litt ujevnt fordelt på den løpinga. for mens Tequilla virkelig ga alt hele strekka, så lekte Kalisi bare med oss. Hun holdt følge med Tequilla en liten stund før hun satte inn neste gir og løp rundt og rundt bilen i stedet :P


Så jeg tror jeg kan oppsumere denne første økta med at det faktisk gikk ganske så bra..
Tror jeg da.. jeg fikk aldri beskjed om de var fornøyd eller ei. Men jeg ble sendt hjem.. Noen nevnte at det var et godt tegn :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar