tirsdag 27. november 2012

Kunsten å være meg.

Det er sånn at det å være meg ikke alltid er like enkelt, men egentlig så er det ganske morro.
Jeg kan være verdens største pessimist, samtidig som jeg syns det er morro å finne årsaker og løsninger på ting.
 Jeg kan ha et voldsomt temperament, men jeg kan også være veldig ydmyk og er(kan være) rask til å beklage min noe (?) ufine oppførsel, om jeg syns jeg har gått for langt.
Jeg blir aldri fornøyd over min egen innsats, men jeg blir veldig stolt når jeg når noen delmål.
I tillegg til dette har jeg da en tendens til å gape over litt store "ting", men jeg inbiller meg at pga staheten min, så får jeg det til til slutt.

De siste mnd har jeg klaget over oppadgående vekt og en enorm avhengihet av sjokolade. Det er klart at det er en sammenheng her, men jeg må si at når det trengs kjempemye selvbeherskelse og mye "innihodet" diskusjoner for hvorfor man ikke skal kjøpe sjokolade når man kjører forbi en butikk,så blir livet vanskelig. Alle som røyker og har prøvd å slutte, vet hva jeg snakker om. Dette høres sikkert SUPER teit ut, men jeg skal love deg at når man først er avhengi (uansett av hva) så er det utrolig mange grunner til at man SKAL ha det.

I går tok jeg skikkelig tak i kampen, så i går og i dag har frokosten vært kyllingsalat etterfulgt av tomater. ( jeg skal inrømme at for 2 dager siden så var den gjerne etterfulgt av noe annet.... :/ )


Jeg har også kjøpt meg hus. Noe som er et mega prosjekt, men i mens jeg venter på at jeg skal bli helt ferdig, så passer jeg på å gjøre små ting får å gjør det mer til mitt ;)
(det er lys på buska, bare sånn at de som ikke ser det VET det )


Som mange kanskje vet der ute, så fungere hjernen helt sånn som den selv vil. Det er klart at tidligere erfaringer er med på å forme hvordan vi håndterer enkelte situasjoner og hvordan vi tenker i forskjellige problemstillinger.
Jeg er akkuratt nå overbevist at mine tidligere erfaringer ikke har hjulpet meg noe særlig!!. For planen min for dette blogginnlegget datt nettopp i grus da jeg var nødt til å slette noen bilder fra et eller annet picasa bildeprogram (?) for å få lov å legge inn disse 2 bildene her..
Så tenkte jeg (smart som jeg er) at når jeg først er i gang så er det jo bare å slette.
Og etter jeg hadde slettet ganske mange bilder tok jeg meg bryet og leste hva som stod på "godkjenn sletting" meldinga. Der sto det nemlig at bildene jeg sletter ikke lenger vil vises i bloggen min....
Så nå er jeg SUR (igjen). OG har lyst på SJOKOLADE (igjen). Så nå slutter jeg å skrive får så å se gjennom bloggen min og se hva som er blitt borte...


Det er faktisk GANSKE vanskelig å være meg til tider!!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar