søndag 26. juli 2015

Etter en super helg er det best å avslutte på perfekt vis ;) :P



 Etter en fantastisk helg med relativt mye hundefri tenkte jeg at det var på tide å gjøre noe sammen hundene igjen. Ettersom jeg har gullfiskhukommelse tenkte jeg at det ville være veldig trivelig og gå tur med alle sammen på en gang....

Jeg spant hundene fast og vandrer opptimistisk av gårde...





 Etter 40 min med rask gange på hælene med 45` vinkel bakover hadde jeg på følelsen at vi begynte å komme i et mer behagelig tempo. Jeg begynte å bli virkelig tilfreds med at hundene visste var venstre betød, og at de som regel fulgte med når jeg tauet de til høyre.
I og med at de to jeg har som vet hva rolig betyr ikke tilsvarer halvparten av trekkkraften, så har jeg funnet ut at det er et ord det er unødvendig at jeg går rundt å skriker..
Jeg tenker det vil se så uproft ut.. Så da velger jeg å heller gi litt ekstra ros når de trekker som mest.
Lite tenkte jeg over at det kanskje ville slå litt tilbake når det løp en katt over veien i bunn av bakken på vei hjem.

Men, på tross av dårlige løpeknær, og litt for sjappe og sterke hunder, så ble det en ganske så idyllisk tur til slutt alikevel.




Gamlemor var nok veldig enig med meg at det gikk litt for fort, så hun er pakken inn for kvelden ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar