mandag 27. juli 2015

Egg til besvær..

Jeg vet at dette innlegget ikke gjør at jeg virker spesielt smart....
Men så tenker jeg at dere som kjenner meg vet jo at dette bare bekrefter noe dere allerede vet :P

Jeg sliter nemlig så veldig med en ting.
Jeg har på et eller annet tidspunkt blitt veldig gla i kokt egg..


Problemet er bare at jeg ikke har funnet ut hvordan man enklest mulig skal få av skallet.
Jeg føler nå at jeg har prøvd alle teorier. Lenge under kaldt vann og kort under kaldt vann. Det var ingen forskjell. Så jeg prøvde uten kaldt vann...
Det skal sies at egg er veldig varme når man tar de rett ut av kokende vann




Når jeg googlet temaet, så fant jeg noen som sa at man bare skulle rulle egget lett på benken også var det bare å dra av skallet etterpå...

























 Det blir liksom alltid bare masse små deler ut av skallet, før plutselig hele egget har delt seg og alt ser svært lite appetittelig ut..









Det skal også sies at jeg har prøvd å koke eggene  med hull og uten hull. Jeg har prøvd å ha eggene i fra starten, og jeg har lagt de ned når vannet allerede koker. Jeg har prøvd eggekoker og vanlig kjele, men ingen ting ser ut til å spille noen rolle...
Jeg har prøvd hardkokt og bløtkokt. Jeg har prøvd egg jeg har kjøpt i butikk, og egg jeg har fått fra Lene's høner. Jeg har ventet kort og jeg har ventet lenge, men alikevel tror jeg aldri jeg har klart å skrelle et egg så det fortsatt er helt når jeg er ferdig..

Hva i all verden gjør jeg galt???? :O

 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar