tirsdag 8. februar 2011

Plukk opp etter hunden deres!!!

Jeg har en fast runde jeg går med Tequilla på morningen. Den er fast, fordi da vet jeg hvor lang tid den tar, jeg vet hva jeg møter og jeg vet at Tequilla rekker det hun må før jeg skal på jobb.
I løpet av dagen går vi gjerne en lang tur også. Den varierer hvor vi går, men jeg prøver å ikke kjøre steder hver gang. Jeg har jo så mange steder å gå her rett utenfor huset :D
Når kvelden kommer har vi noen få runder å velge mellom til kveldstur. Valget blir tatt ettersom hvor kaldt det er, hvor sent det er og hva vi har gjort før på dagen.

Det som aldri er forskjellig fra noen av turene er at jeg blir super oppgitt og nesten litt kvalm. Hva er det som får folk som går tur med hunden sin til å ikke plukke opp hundens avføring? Jeg ser det at her inne i møljen av hus er det stort sett eiere av små hunder som lar ting ligge. Men så fort vi kommer inn på skogsstier, fortau o.l så er det alle slags strl. Og det er OVERALT!!!! Det er ufattelig stygt og ekkelt. Jeg kan skjønne hvorfor folk uten hund fort kan mislike hunder og hundeeiere...
Er det virkelig så vanskelig??? En ting er om man går tom for poser på tur, eller at det er så bløtt at du måtte hatt øse for å få det opp. Men ellers er det faktisk ingen grunn til å la det ligge på bakken... Det fins så mye annen god gjødsel får naturen at hundensavføring, ja, den kan vi faktisk kaste i søpla!


Om du syns det er så ufattelig ekkelt så får du i så fall lære hunden å gjøre det selv :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar