lørdag 9. april 2011

Lp kurs

Idag var første økt på kurs med Jannice Bjørnebakken. Det var strålende vær, og jeg var i godt humør ;) Gledet meg veldig til dette kurset da jeg hadde hørt en del bra om instruktøren.
Instruktøren holdt absolutt mål og jeg fikk mange gode tips. Men jeg merket at hunden ikke har blitt trent på en stund. Jeg merket forsovidt at jeg ikke har trent på en stund også.
Ble ikke så mye "moment" trening, ble mere treningpå at hunde skal tilby å jobbe i stedet for at jeg må "mase" henne igang. Jeg likte dette, og jeg så igjen hvor dumt det har vært å sy puter under armene til Tequilla. I alt for mange år har jeg lært hunden at hun ikke trenger å tenke selv, for jeg har jo fortalt henne alt hun har skullet gjøre. Så vi har trent en del på i dag at jeg ikke skal se på henne og vise henne vei med blikket. Takker virkelig Jannice for tolmodigheten :p. For uten henne hadde jeg i allefall mistet motet! Hehe.
Men når det er sagt så fikk vi jobben med vært største problem for tiden, fellesdekken.
Jeg er super fornøyd med tipsene jeg fikk, og jeg håper at jeg får anledning til å bruke disse i fremtidige treninger. :D
Gleder meg til i morgen, og håper hunden er mer motivert da.

Hunden ble sliten etter kurs da :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar