torsdag 17. februar 2011

Valpeforberedelser...

I håp om å få valp til sommeren alt, så er jeg igang med masse lesing og masse research.
Er jo en hel del planlegging som må til før jeg får en valp i hus. Mange ting å tenke på som jeg har lyst å få rablet ned underveis mens jeg venter på Molly :P
Vet av erfaring at mye blir glemt når man først har fått nurket inn døra.
Tror aldri at man blir helt forberet, men man kan jo gjøre sitt beste alikevel. Så kanskje det blir litt enklere..
For meg er miljøtrening og sosialisering HØYT på lista. Og jeg driver å lager en "sjekkliste" på alle tingene jeg ønsker at valpen skal oppleve. I den er det disverse situasjoner, opplevelser og matrielle ting som jeg mener er viktig. Jeg kommer stadig på ting og jeg glemmer stadig ting, så er nok viktig for meg med en liste.

Jeg leser på oppdrettersider, blogger, hjemmesider og diskusjonsforumer får å få tips og ideer. Det vil jo selvfølgelig ble et "Helene" preg over det hele, og jeg håper det at det kan bli positivt :P

Heldigvis skaffet Lene seg valp før meg, så hun er blitt en slags prøve kaning. Hva funket bra og hva burde man kanskje ikke gjøre.. Selvfølgelig er det ingen fasit ettersom jeg skal ha en annen rase og et annet individ og jeg er jo en annen person. Men jeg tror fortsatt at noen ting kan være lurt å ta med seg... :)
Gleder meg så masse altså!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar