søndag 10. juli 2011

Brakeless kenneltreff uke 26

Ettersom jeg skal få venter på malle fra brakeless fikk jeg anledning til å få være med på et kenneltreff denne sommeren. Instruktørene var to herremenn fra Köln, Sharin Sharif Pakdaman og Walter Liedchel, som begge jobber med politiet og trening av deres hunder.
Jeg tok med meg min kjære Tequilla og reiste på et mer eller mindre skytshundtreff. Jeg tenkte at her kan jeg ha mye å lære bare ved å observere, og det viste seg at jeg hadde helt rett.
de to første dagene var formiddagen fylt med spor. Dette var noe Tequilla syns var kjempe gøy. Ettersom jeg ikke kan noe tysk, fikk Walter virkelig brynet seg på kroppsspråk og noen få engelske gloser :P

På onsdag reiste vi først til et nedlagt gamlehjem hvor vi hadde søk i bygg. Var skikkelig morro å se hvordan Tequilla løste det. Ser ut til at nese arbeid er noe hun er god til. Jeg fikk også være figurant for en politimann og hans hund, og jeg må si det at det å bli funnet av en stor hannmalle som tramper deg på tærne mens han bjeffer så sikla spruter er en relativt skremmende erfaring. Så da har jeg lagt skurke planene mine vekk. :P
Etterpå reiste vi til Resq. Et sted hvor brannmenn trener seg selv :P Her var det bare å ta med hundene opp i alle trapper og overganger, mørke rom og vanskelige underlag og et rom fylt av røyk :)



høyt oppe og
langt ned





dette var den eneste av trappene Tequilla fant utfordrene, så her måtte vi jobbe litt.






Jeg har desverre ikke så mange bilder fra denne uka, rett og slett fordi jeg var mest opptatt av å følge med og lære. Fant ikke tid til å fly med kamera :P Dette beklager jeg.

Jeg fikk også en lyniføring i rundering. Noe jeg ønsker å lære meg mer om og kanskje begynne å trene med Tequilla. Det ble også en del lydighetsøkter for min del. Var så heldig den ene kvelden å få med Sigve på en trening og han ga en del gode råd som jeg virkelig skal ta med meg videre. :)

Så som konkulsjon etter denne uka; Jeg gleder meg bare MASSE MASSE MASSE til å få en Malle :P hehe.

2 kommentarer:

  1. Gøy å se på dere, stå på! Gleder meg til å se deg med malle!!!

    Mvh Thomas

    SvarSlett
  2. Kult!!! Blir spennende med Malle da:)

    SvarSlett